Gegevens
Gebouwd in 1927, werf Peters te Dedemsvaart,
afm. 14,65 x 3,10 x 1,15 meter
Kruiphoogte hedendaags 2,95 meter zonder boordverlichting
stalen motorsleepboot, voor- en achterkajuit, stuurhut,
motorkamer, achterpiektank, één mast en één dek,
vier cylinder ruwolie
(diesel) motor merk M.W.M. Patent Benz No. 177129 vermogen 80 E.P.K.
Inhoud/ Laadruimte 40 m3, ijkmerk G 5607 N
Fiat - 28 augustus 1940 - G. Bruins Slot - Amsterdam
Eind 1940 - Duitse Hafenkommandatur - Rotterdam
Eind 1944 - Kiel
12 november 1951 -6 cyl. Holmag type 6V18V
No.61071 van 90 P.K.
Holsteinische Maschinenbau AG
te Kiel-Friedrichsdorf
Eind 1951 - G. Bruins Slot
(kreeg het schip weer terug) -
Amsterdam
00-00-19?? - Deutz diesel 75-90 PK
6 cyl. 4 takt vert. ruwolie
543503/08 linkerzijvlak
5 september 1956 - Deutz diesel 114-120 PK
6 cyl. 4 takt vert. ruwolie
543503/08 linkerzijvlak
9 april 1957 -
D. Koens - Apeldoorn
17 april 1957 -
G. Raukema sleepbootondernemer- Zwolle
5 mei 1961 - A.C. de Vries Gzn. - Reder Ermelo
19 juni 1961 - Inhoud/ laadruimte
3.171m3
Mascotte 29 augustus 1961 6 cyl. Büssing liggend
3083/3c 3289/9a 118 196PK H. Stuurman Sleepbootkapitein -
Groningen
21 juni 1962 - J. Talens sleepbootkapitein -
Groningen
14 april 1974 - ½ P. Launspach -
½ G. Zuiderduin
"Trukker" 1979 - ½ H. Launspach -
½ M. J. van Oort
Lopikerkapel
Trukker - 27 april 1983 ½ L. M. Kempe -
½ M. B. A. Messing -
Utrecht
Mascotte - 1 oktober 1984
27 december 1990 - Beheersmaatschappij Wapenveld B.V. Hardenberg
22 februari 1991 - M. A. Lubbers
- Garderen
Anna - 7 november 1991
(30 april 1991) - R. Veenhuizen
- Utrecht
Juli 1992 - Omkeerkoppeling
Type 109 N.V. BREVO
90 PK 500 Omw.
N0.6322A bouwjaar 1956
1 januari 2005 Cormil Duurkoop - Utrecht
In beheer bij M. van Nimwegen - Utrecht als kantoor waar ondermeer
dit idee werd bedacht KLIK HIER
• Klik op foto's indien aanwezig in kolommen voor vergroting
Dit vaartuig behoort tot het zogenoemde Varend Erfgoed van Nederland
Ze is onder inschrijfnummer 3304
terug te vinden bij:
KLIK HIER
|