Plancton - 20.11121                     
 

Meer foto's

 

Plancton

foto collectie B.A.S.M. - Foto: E. Redlich ©

 

Plancton

foto collectie B.A.S.M. - Foto: E. Redlich ©

 

Plancton

foto collectie B.A.S.M. - Foto: E. Redlich ©

 

Meer foto's

 

Interieur

 

Plancton

foto collectie B.A.S.M. - Foto: E. Redlich ©

 

Plancton

foto collectie B.A.S.M. - Foto: E. Redlich ©

 

Plancton

foto collectie B.A.S.M. - Foto: E. Redlich ©

Interieur

 

Op verzoek kunnen wij een Franse beschrijving van het schip ter beschikking stellen - HIER AANVRAGEN

 

 

 

Gegevens

 

Bouwjaar 1886 werf, Papendrecht

Lxbxhxdg.: 14,15 x 3,38 x x 1,27 meter

1 x 6 cilinder Deutz MN4617306 uit 1986 vermogen 90 apk. = 66 kW.

Eerste voorstuwing:
1 x 1 vuurs Penn van 1886
VO 18,0 m2 bij 6,2 atm.

1 x 1 Penn & Bauduin stoommachine van 1886 met 40 ipk.

Ex namen:

-1886 Electriek/C.A.van der Straaten Dordrecht

12-05-1900 Electric/J.Blom Dordrecht

17-05-1912 Electric/L.Burdot Ougree België

-19?? Electric/Hemels Luik België

-1940 Phil Claud/ ...... Luik België

-1960 Fillette/M.Lanoye Sclayin België

09-06-1992 Plancton/Redlich C.W. Pontoise Frankrijk



Nadere info uit Belgische meetbrief:

Bruxellles - BR 12378 M dd. 15-10-1971 geldig tot 15-10-1987

Op naam FILLETTE - type Remorqueur - gebruik traction - wijze van constructie Coque en acier ponté.

Aart van de voortstuwing: DORMAN type 6 QTMT no. 81309 390 x 1,2 = 468 CV

Werf van Aanbouw: Dordrecht

reconstruit ŕ Ombret en 1931

Datum van tewaterlating: 1886

Max lengte van de romp 13,64 x Br 3,24 x gemiddelde inzinking ledig 1,27 meter

Maximale laadvermogen in tonnen, berekend voor zoet water 11 T 90 G

Loodrecht afstand van de lijn van de grootste inzinking tot aan het gangboord 0,20 meter

Lengte met ingetrokken roer 13,72 x Br 3,28

Vrije hoogte met afgelede kajuit 1,90 - zonder afgelegd kajuit 2,90 meter

Gemiddelde waterstand in de verscheide delen van het scheepsruim : Nciant

Personeel aan boord 2 personnes

Banaderd gewicht van scheepstuig en provisiën: 3000 kgs

Afstand van de ijkschalen: tot aan het gangboord 0,20 meter

tot aan de onderkant van het schip 1,61 meter

tot aan het vlak van de ledige diepgang 0,34 meter

Loodrechte afstand tot aan de onderkant van het schip 1,27 meter

De onuitwisbare merktekens worden ingebeiteld: dans les cehelles et sut le frane boud ŕ l'avant en ŕ arricie

Overeengekomen verplaatsing van het ledige vaartuig (inzinking van 127 cm
12,59 x 3,08 x 1,27 x 0,70 = 34,4729308 m3

bij de grootste inzinking van 161 cm
13,19 x 3,12 x 1,61 x 0,70 = 46,3792056 m3

tussen het vlak van de ledige diepgang en het vlak van hoogste inzinking 11,9062748 m3

Vernietigde oude meetbrieven:

Dordrecht - 12-05-1900 nr. 372 naam: Electric

Liege - 21-12-1912 nr. 3615 naam : Electric

Liege 25-10-1940 nr. 8554 Phil-Claud

Liege 03-02-1960 nr. 10924 naam: Phil-Claud

Le dernier certificat ŕ été remis

Naam, voornaam, woonplaats, nationaliteit vand eigenaar:
Verstigel, Georgette
Residence Mannet
Keizervest 37
9000 Gent

Deze meetbrief opgemaakt onder volgnummer 311 te Liege op 13 october 1971

De teboekstelling van het vaartuig werd doorgehaald op anavraag (dep. 959) Antwerpen, 4 juni 1985

 

Disclaimer



Foto verantwoording



Naar start fotogalerij



• Klik op foto's indien aanwezig in kolommen voor vergroting






 

 

 

Bericht van 2016

 

Deze historische in Nederland gebouwde boot ligt te koop in Zuid-Frankrijk.

Nadere informatie: Tel: 06-52421189


 

 

 

Stichting B.A.S.M. / SLEEP & DUWVAART © 2016