Gegevens
(c) H.J. de Winde - MAERSK-DOCUMENTATION
In dienst: 1977 -1987
Eigenaar: A/S D/S Svendborg & D/S af 1912 A/S (A.P.Møller) - Ringkøbing
Gebouwd: Kiel gelegd 15-11-1976; te water 23-12-1976; gedoopt 04-02-1977; opgeleverd 15-02-1977
Werf: Odense Staalskibsværft A/S - Lindø
Bouwnummer: 508
Afmetingen: 45,17 x 39,50 x 12,37 x 6,00 x 4,71/4,96 m.
Tonnage: 498 brt; 560 dwt; na 1994, 762 brt; 560 dwt
Roepsein: O.U.T.V.
Lloyds/IMO: 7523192
Machines: 2x viertakt V12 cilinder Atlas/Maschinenbau Kiel type 12M453AK, 320x420 elk gekoppeld op een verstelbare schroef; viertakt 6 cilinder Saab 127x143 en 2x viertakt 6 cilinder Saab, 127x145 elk gekoppeld op een DAE generator 178 kW/380 V/50 Hz; 1 boegschroef met 300 apk; 1x viertakt 6 cilinder Scania type DS-11 gekoppeld op de sleeplier; brandblusinstallatie met 2 monitoren van 150 m3/u.
Vermogen: 10.768 apk; 7.920 kW
Snelheid: 15,5 knopen
Trekkracht: 100 ton.
Aangekocht: Nieuwbouw
Afgevoerd: In 1987 als AZZURRO PRIMO naar S.I.O.S. Scinicariello (Cafimar Servizi Marittimi Scinicariello) - Napels.
Bijzonderheden: Ankerbehandelingsschip met sleepmogelijkheid.
IJsklasse 3.
In 1990 als ENDURANCE naar The Alexandra Towing Co.Ltd.- Liverpool.
In 1993 als ANGLIAN DUKE naar Klyne Tugs (Lowestoft) Ltd.- Liverpool.
In augustus 2002 als PANAGIOTAKIS STAR naar Megalohari Hellinic Tugboat (Panagiotakis) - Piraeus.
In 2005 als HERKULES naar Rederi Aktie Bolag Nestore (Pitea) (Marine Carrier Aktie Bolag) - Madeira.
In 2008 gekaapt 19 mijl buiten Bonny River. Losgeld betaald door Saipem.
Opgelegd 04-02-2015. >
• Klik op foto's indien aanwezig in kolommen voor vergroting
|